Привет,
намирате се в личното пространство на Таничка. Това е огледално копие на разхвърляната ми глава

събота, февруари 23, 2008

БАД

Предполагам, че вече се сещате за какво става въпрос. Биологично активни добавки- защо са ни нужни и въобще що е то? Вчера, цяла вечер се рових из любимият ми гугъл, докато не получа желаните от мен отговори. Успях да прегледам и по- обстойно, книгата която си купих за " Тянши"- китайското чудо. Честно казано не ми допада много. Съгласна съм логически с повечето неща, които пише в нея, но ми е малко далече като мироглед, все пак китайците живеят на хиляди километри и тяхните възприятия за света ми идват малко чужди. Не че не вярвам в силата на "Тянши" добавките, но това че не се предлагат в аптечните мрежи, защото фармацията била на второ място след наркоразпространението ми идва в повече. Проучих доколкото мога и една друга корпорация, доста по- близка като мироглед- "Сибирско здраве". При нея продуктите са в евро и цената е по- ниска, а идеята почти идентична. Има и още една, две подобни, но вероятно, ако ви интересуват тези неща е по- добре сами да проучите въпроса.

И така, да се спрем на по- важния проблем- за какво са ни тези добавки???

Ако приемем че се храним здравословно, не пушим, пием умерено, спортуваме и т. н. се оказва, че подобни продукти(за които ни уверяват че са произведени по най- модерни технологии и са абсолютно безвредни, дори и да прекаляваме с тях) пак са ни необходими, защото за разлика от началото на миналия век например, почвите са доста по- бедни на минерали, а зеленчуците и плодовете( с които основно трябва да се храним) са генно модифицирани и не съдържат количеството витамини, което е необходимо на организма ни, за да бъде по- устойчив на всякъкъв вид болести.

Вниквайки задълбочено в проблема( защото силно ме вълнува) аз обаче си изградих собствена теория. Да, наистина живеем в един напълно неекологичен свят- въздухът, който дишаме е замърсен, почвите- също, плодовете и зеленчуците(които се оказват най- голямото ни благо) са пълни с нитрати, киселото мляко не е кисело, появиха се животински продукти, обработени с растителни гени, нищо не е това което е било... и какво?? Да спем да ядем ли? Нима тези БАД продукти, по каквато и свъх модерна технология да се произвеждат, не са една чиста химия? Смятам, че човекът е едно от най- приспособимите същества на планетата и каквито и болести да ни мъчат, те не са нищо повече от естествен подбор. Да, наистина трябва да има един поглед назад, към природата, да се стараем да се грижим за самите себе си, но ако отричаме всяка вкусна, шарена опаковчица, ако ще и отрова да има, то какъв е смисълът от прогреса на човечеството. Тогава по- добре да ходим да пасем стадото с говеда и сами да произвеждаме всичко необходимо за съществуването си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодарна съм за всяко мнение